Waarom lukt het niet om een Hoofdstuk 4 akkoord te verlengen?
Er kunnen verschillende oorzaken zijn hiervoor:
- De voorwaarden van het lopend akkoord zijn veranderd. Het lopend akkoord moet dan gestopt worden om vervolgens opnieuw aangevraagd te worden. Let op: tussen een stopzetting en een nieuwe aanvraag dient er minstens 24u te zijn.
- Check hier of het geneesmiddel nog vergoedbaar is en/of het paragraaf nog vergoedbaar is.
- De datum en tijd van uw computer zijn niet gelijk aan de werkelijke tijd...Bij het wisselen van zomer- naar winteruur en omgekeerd komt dit probleem iets vaker voor.
- De database van uw software is niet up-to-date. Zorg er altijd voor dat uw software de meets recente versie is.
- Controleer of de begindatum van de verlenging correct is:
- in het geval van een continue verlenging moet de begindatum van de nieuwe periode gelijk zijn aan de einddatum van het vorige akkoord + 1 dag
- in het geval van een niet-continue verlenging moet de begindatum van de nieuwe periode gelijk zijn aan de einddatum van het vorige akkoord + 2 dagen (of meer)
Laatste wijziging: vrijdag, 22 januari 2021, 18:17 PM