Klinisch assesment voor verpleegkundigen
Bouwsteen 1
Theoretische aspecten van Klinisch Assessment
Algemene “red flags”
Introductie tot efficiënt rapporteren (mondeling en schriftelijk)
Intake en ICE opsporen
Webinar Wat is klinisch assessment? Hoe ga je hiermee aan de slag in de praktijk? En wat kan er allemaal volgens de WUG-wet?
Bouwsteen 2
Klinisch assessment - toestandsbeelden milde luchtwegklachten
Theoretische aspecten en klinische onderzoek
Skillslab-vaardigheden: anamnese - klinisch onderzoek met ingang van auscultatie en percussie– specifieke red flags - rapportage (SOEP - SBARR)
Bouwsteen 3
Klinisch assessment - toestandsbeelden milde abdominale klachten
Theoretische aspecten en klinische onderzoek
Skillslab-vaardigheden: anamnese - klinisch onderzoek met ingang van auscultatie en percussie - specifieke red flags - rapportage (SOEP - SBARR)
Bouwsteen 4
Inoefenen van aangeleerde vaardigheden in samenwerking met de eigen huisarts.
Intervisie rond implementatie van klinisch assessment in de eigen praktijk.
Aanzet tot opzet praktijkprotocol aan de hand van good practices.
Voorbereiding op de bouwstenen via E-learning/opdrachten.
Na elke bouwsteen krijgt de cursist de opdracht om de link met het team te leggen tussen de gevolgde bouwsteen en de eigen praktijk
Begeleiding van de cursist door de huisarts(en) uit de eigen praktijk bij de voorbereiding van elke bouwsteen is noodzakelijk.
Theoretische aspecten van Klinisch Assessment
Algemene “red flags”
Introductie tot efficiënt rapporteren (mondeling en schriftelijk)
Intake en ICE opsporen
Webinar Wat is klinisch assessment? Hoe ga je hiermee aan de slag in de praktijk? En wat kan er allemaal volgens de WUG-wet?
Bouwsteen 2
Klinisch assessment - toestandsbeelden milde luchtwegklachten
Theoretische aspecten en klinische onderzoek
Skillslab-vaardigheden: anamnese - klinisch onderzoek met ingang van auscultatie en percussie– specifieke red flags - rapportage (SOEP - SBARR)
Bouwsteen 3
Klinisch assessment - toestandsbeelden milde abdominale klachten
Theoretische aspecten en klinische onderzoek
Skillslab-vaardigheden: anamnese - klinisch onderzoek met ingang van auscultatie en percussie - specifieke red flags - rapportage (SOEP - SBARR)
Bouwsteen 4
Inoefenen van aangeleerde vaardigheden in samenwerking met de eigen huisarts.
Intervisie rond implementatie van klinisch assessment in de eigen praktijk.
Aanzet tot opzet praktijkprotocol aan de hand van good practices.
Voorbereiding op de bouwstenen via E-learning/opdrachten.
Na elke bouwsteen krijgt de cursist de opdracht om de link met het team te leggen tussen de gevolgde bouwsteen en de eigen praktijk
Begeleiding van de cursist door de huisarts(en) uit de eigen praktijk bij de voorbereiding van elke bouwsteen is noodzakelijk.